Lekki dron dla amatorów

Drony sportowe i wyścigowe to dość zróżnicowana kategoria, jak może powiedzieć każdy zawodowy operator, biorący udział w konkurencjach i wyścigach dronów. Są w niej maszyny większe, posiadające napęd spalinowy, oraz kompaktowe drony kieszonkowe. Nie każdy dron który określony jest jako wyścigowy nadaje się jednak do występów w profesjonalnych zawodach wyścigowych, więc operatorzy polecają wyłącznie te maszyny, które wchodzą na takie zawody bez większych modyfikacji.

Kompaktowe drony do wyścigów maszyn latających

lekkie drony wyścigowePrzede wszystkim, maszyny latające które są klasyfikowane jako wyścigowe są fabrycznie zbyt ciężkie jak na moc silnika w nich zamontowanego, a przez to nie rozwijają takich prędkości jak lżejsze i mniejsze drony. Lekkie drony wyścigowe są więc preferowane przez operatorów uczestniczących w zawodach, i najczęściej wybierane z maszyn które łatwo poddają się modyfikacją. Najczęstszym elementem powodującym obciążenia maszyn latających jest rama. W wielu modelach jest to ciężka, stalowa konstrukcja o dość dużej trwałości, która mimo odporności na uszkodzenia bardziej przeszkadza niż pomaga, a więc należy do pierwszych elementów jakie są wymieniane. Zastępują je ramy z tworzyw sztucznych i włókna węglowego, często mające taką samą trwałość, aczkolwiek znacznie mniejszą wagę. Niejeden dron ma również zbyt masywny silnik, zwłaszcza te które są wyposażone w silniki spalinowe. Ciężkie silniki dokładają do obciążenia, i często nie mają mocy by udźwignąć własną masę wystarczająco. Lekkie, kompaktowe drony, lub też duże maszyny wykonane z tworzyw o małej wadze i ogromnej wytrzymałości są więc preferowane przez operatorów i polecane zawodowym pilotom wyścigowym, oraz amatorom, dopiero zaczynającym przygodę z dronami wyścigowymi, a przez to nie mającymi doświadczenia w pilotowaniu.

Drony z ramami i obudowami z tworzyw sztucznych są najczęściej polecane początkującym pilotom, gdyż wśród takich operatorów najczęściej mają miejsce kolizje z przeszkodami terenowymi. Mocne drony mogą wytrzymać takie kolizje bez najmniejszego szwanku, w przeciwieństwie do dronów wykonanych z ciężkich, choć niekoniecznie solidnych materiałów, i mających mniej elastyczną konstrukcję, nieszczególnie chroniącą delikatne części elektroniczne drona.