Amortyzowana bariera drogowa

Budowa odcinka drogi ekspresowej była dość niestandardowo zaplanowana, gdyż najpierw wykonaliśmy jedną sekcję, złożoną z czterech pasów, by później zająć się budowaniem drugiej. Już istniejąca droga została oddana do użytku natychmiast po jej ukończeniu, choć szybko przekonaliśmy się iż zabezpieczenie całego odcinka za pomocą barierek znacznie ułatwi nam wykonywanie zadań.

Nowoczesne bariery do dróg szybkiego ruchu

bariery ochronne drogoweKierowcy często bowiem wykazywali się iście ułańską fantazją na drodze, do tego stopnia iż zdarzało się że stwarzają realne zagrożenie dla pracowników. Wnieśliśmy więc o dodanie do projektu również zabezpieczeń drogowych, w formie barierek jakie używane są na zagranicznych drogach, w celu nie tylko zwiększenia bezpieczeństwa pracowników budowy, ale również samych kierowców. Na całej długości nowego odcinka ekspresowej drogi zostały więc zamontowane bariery ochronne drogowe, wyposażone w amortyzację. Owe bariery zostały ulokowane tuż za poboczem drogi oraz przy brzegu środkowego pasa, uniemożliwiając zjazd na offroad. Amortyzatory umieszczone pod płytami barierek absorbują większość siły uderzenia podczas kolizji samochodu z barierką, a ich konstrukcja jest na tyle trwała iż nawet najmocniejsze uderzenie nie jest w stanie spowodować uszkodzenia wymagającego większych napraw. Barierki tego typu najczęściej nie są malowane w żaden sposób, choć z racji ich umieszczenia przy drodze ekspresowej zdecydowaliśmy zamówić warianty pomalowane w pasy ostrzegawcze w kolorze białym i czerwonym, doskonale widoczne w każdych warunkach. By zapewnić kierowcom lepszą widoczność w nocy, barierki wyposażone są również w odblaski, które mimo doskonałej widoczności nie przeszkadzają w prowadzeniu i nie powodują dezorientacji. Montaż barierek znacząco podniósł bezpieczeństwo na odcinku drogi, zarówno dla kierowców, jak i dla naszych pracowników.

Montaż takich barierek to dość trywialne zadanie, gdyż wymaga zamocowania słupków w ziemi, na głębokość około dwóch metrów, i złożenie segmentów. Nic nie stoi na przeszkodzie by owe bariery wzmocnić, choćby za pomocą betonowych podstaw. Jest to całkiem dobre rozwiązanie problemu stabilności podczas zakładania barier drogowych na niestabilnym gruncie, lub też w miejscu w którym może gromadzić się woda.